Verkooptip: Proeven, proeven en nog eens proeven!

Het beste is om altijd een mogelijkheid tot het proeven binnen handbereik te hebben. Door deze middelen ook neer te zetten binnen jouw eigen blikveld zorg je er zelf voor dat je het meer gaat gebruiken en uiteindelijk als middel gaat zien om jouw klanten te overtuigen.

Wanneer de klant geproefd heeft, maakt hij kennis met nieuwe producten. Dit hoeft niet te betekenen dat dit direct omzet oplevert maar het vergroot wel de kans dat de klant in de toekomst deze producten zal proberen. Ook is dit weer een mooi moment om te kijken of jouw product keuze mooi aansluit bij de wensen van de klant.

Eten kopen gaat doormiddel van emotie. Op deze emotie moet je als ‘verkoper’ van jouw producten inspelen. Denk er aan; waarom halen mensen eten bij mij? Mensen eten jouw producten voornamelijk omdat ze er van willen genieten! Geef de klant dan ook de kans. Door op het juiste gevoel in te spelen bij de klant zorg je ervoor dat deze vatbaarder is voor jouw acties en bereid is om te luisteren naar jou als vakman.